В началото имаше решимост на група приятели да се опитат да започнат собствен бизнес в несигурни, но приключенски времена. Те избраха симпатичен сегмент от музикални инструменти за своя търговска зона и създадоха компания, наречена GB Music. Въпреки че самите те не бяха музиканти, те бяха близки с музиката и няколко седмици по-късно вече обслужваха първите си клиенти в магазин на улица Висока в центъра на Братислава (Словакия).
Високият наем и тясното пространство в центъра на града означаваха, че има нужда от преместване. Магазинът се е разположил в по-широк район около центъра на града на улица Оравска под новия GBM Europe. Имаше 250 м² площ, която преди беше заета от хранителен магазин с малко 20 м² място за съхранение. 3 служители работеха на смени в магазина, където освен, че обслужваха клиентите в търговията на дребно, се занимаваха и с поръчки за телефон и електронна поща на едро. Веднага след като затвореха вратата зад последния клиент, те разливаха вода по пода, за да се изпари и да се запази оптималната влага за китарите и другите струнни инструменти. И задължението им не свършваше до тук. Те зареждаха по 2 коли на Skoda Octavia със стоките за клиенти на едро и се втурваха към гарата, за да изпратят експресен пакет по пощата до клиентите на едро в Словакия
Кратък епизод на функционирането на магазина на дребно на улица Грьослингова в Братислава. Практически от самото начало компанията оперира и със собствен сервиз за музикалните инструменти.
Компанията оставя общоприетата идея, че магазинът за музикални инструменти трябва да работи като отделно пространство зад себе си и, като първи в Европа, стартира революционна концепция за продажба на музикални инструменти в търговски център. Магазинът е преименуван на Music Planet и се премества в новооткрития Aupark, най-големият търговски център в развиващато се в този момент Братислава. Поглеждайки зад тези 20 години, тази стъпка се оказа в правилна посока, въпреки по-високите разходи за поддръжка, по-късно компанията разполога и другите си магазини в търговските центрове на различни градове.
Името Music planet се превръща в минало и на сцената излиза Muziker. Смелите усилия за ребрандиране се мотивират от случайността да се разшири на международния пазар с едно вълнуващо име. Следващата логична стъпка е създаването на интернет магазин, който през новото хилядолетие дава съвсем нови възможности как да постигнем успех на пазарите извън резиденцията на компанията. Успоредно с онлайн продажбите компанията използва възможността да се разшири в Чехия и да отвори първия си голям магазин в Прага-Холешовице (Чехия) на площ от 900 м².
Капацитетът на нашия склад вече не можеше да задоволи търсенето на интернет магазина ни. Затова решихме да пуснем първата версия на логистичен център в индустриалната зона в Лозорно за връзка с международната магистрала. Логистичният център с капацитет 950 м² позволява редовно извозване на стоките и бърза доставка с куриери до клиента. В следващите години нашият склад се разширява многократно, за да поберем динамично растящия магазин и да снабдяваме нашите физически магазини.
Магазинът Anděl в Прага (Чехия) отвори врати.
Разширяваме се, като отварихме нови магазини в Кошице (Словакия) и Жилина (Словакия).
Започване на операции на дребно в Острава (Чехия).
Добавяме и нови матазини в град Либерец (Чехия) и Плзен (Чехия).
Ние растем и се разширяваме и в други страни. Нашият ешоп със собствено обслужване на клиенти сега предлага услуги в 26 държави от ЕС. В повечето страни можем да общуваме с клиенти на техния роден език.
Друг магазин на картата е Градец Кралове (Чехия).
Muziker вече не е само музикални инструменти. Освен любовта си към музиката, ние вече се ориентирахме и към други хобита. Колективът ни се разраства и разширихме портфолиото си със сегменти от голф оборудване, яхтен екипировка, различни водни спортове и технологични джаджи и умни устройства за свободното време. Ние се превръщаме в модерен продавач на продукти за свободно време.
Открива се нов магазин в Прага - Чодов (Чехия) и Братислава - Bory Mall (Словакия), нашата мрежа от физически магазини за първи път продава и немузикални стоки и включва магазините Muziker.GOLF и Muziker.BOATS в Братислава (Словакия).
Като един от първите магазини предлагаме плащане с биткойн.
Стартиране на програма за гарантиране на цените.
Разширяване на портфолиото с допълнителни нови сегменти - скутери, аксесоари за колоездачи и мотористи, скиори и рибари.
Разширяването продължава с увеличен капацитет. Площта на нашия логистичен център достигна 7 000 м².
Въвеждаме експресна доставка на въздух, като значително съкращаваме времето за доставка до клиента.
Стартиране на подобрена версия на нашата програма за лоялност на Muziker Smile и разширяване с нови сегменти за дейностите на открито.
Изправени сме пред реалността на световната пандемия на коронавирус. Въпреки трудностите, ние сме в състояние да поддържаме растеж и в нашето портфолио са добавени рекорди за LP и грамофони Значително разширяваме избора на спортни аксесоари и въвеждаме нов сегмент от Занаятчийски Консумативи. Предназначен е за всички, които отделят свободното си време на плетене, рисуване, шиене и подобни занаятчийски и артистични хобита.
Магазинът с музикални инструменти се премества от търговския център Aupark Братислава (Словакия) точно отсреща - към по-просторен и привлекателен магазин в близкия Digital Park Братислава (Словакия).
Поради затворените операции в нашите магазини поради ограниченията на COVID, ние ги използваме като пунктове за събиране на клиенти, които са направили покупка в нашите магазини.
След облекчаване на пандемичните мерки отваряме нов магазин с асортимент от велосипеди и сервиз за велосипеди в Братислава (SK).
Асортиментът на нашия електронен магазин се разраства със сегменти Зоомагазин и Игри и играчки.
Магазинът за музикални инструменти в Кошице (SK) се мести на ново място и се превръща в първия Muziker MULTISTORE, който предлага широка гама от продукти за свободното време на едно място.
Стартираме огромно ребрандиране. Марката Muziker преживява най-значителната промяна на идентичността от създаването си. Представяме ново лого, корпоративен цвят, променени визуални елементи, героя MuzMuz и основния слоган Милион радости.