Нормалните Hi-Fi кутии за високоговорители са създадени, за да направят звука по-интересен чрез корекция на звука, така че те не са много подходящи за мониторинг на звука по време на запис. Напротив, студийните монитори са създадени да произвеждат детайлен, реалистичен звук, балансиран в целия честотен спектър. Внимание! Студийните монитори се продават отделно или по двойки.
Решаването на тази дилема може значително да опрости следващия избор. Пасивните високоговорители могат да бъдат лесно разпознати по кабелните скоби на задната част. Използват се за свързване на кабелите от усилвателя. За разлика от активните, те нямат усилвател, вграден в тялото. Специална категория са моделите, посочени като bi-ampingили tri-amping. Всеки драйвер за високоговорители се захранва от отделен усилвател. Предимството на пасивния монитор е по-високата модулност на връзката.
Въпреки че е по-лесно да се комбинира с други устройства, стандартът на повечето проучвания днес е активен монитор с вграден усилвател. Те се свързват директно със звуковата карта или с миксера. Усилването на отделните високоговорители се осигурява или от един общ, или от няколко отделни усилвателя с различно качество.
При избора е важно да изберете правилния тип конструкция. За затворени модели, е важен въздухът вътре, който се движи под въздействието на мембраната. Този въздух обаче има тенденция да има по-голямо съпротивление, особено когато се разпространяват басовите честоти, които след това звучат твърде плоско. Затова професионалните студия предпочитат монитори с отвор за бас рефлекс. Той се намира обикновено отпред или отзад на кутията.
Монитори "Nearfield" стрещу "Farfield" и местоположението на мониторите в стаята
Полученият звука зависи не само от параметрите на монитора, но главно зависи от параметрите на стаята. Звукът се отразява от стените и от всеки мебел в стаята. Идеално е да разположите монитора така, че слушателят да е в радиуса на директна реверберация без отражение от стените. Колкото по-малка е стаята, толкова по-малък е радиусът на отразяването.
Говорителят трябва да бъде разположен така, че звукът да бъде насочен директно в ухото на слушателя и нищо да не му пречи. Препоръчва се говорителите да се поставят на стойка или да се закачат на стената. Идеалните условия се постигат чрез равномерно завъртане на двата високоговорителя към лицето на слушателя, така че задните ръбове на високоговорителите да образуват ъгъл от около 60 градуса. Мониторите трябва да са наредени така, че слушането да се извършва в радиуса на пряка реверберация, приблизително 1,2 м от главата на слушателя, и мониторите да образуват равностранен триъгълник с главата на слушателя. Мониторите, които използваме по този начин, се наричат монитори на близко поле.
Изборът на размер на високоговорителите трябва да бъде съобразен с размера на стаята. Прекалено големият високоговорител в малка стая ще доведе до повече проблеми, отколкото до ползи. Твърде силен звук ще отскача неконтролируемо от стените и предметите в стаята, което води до значително изкривяване. Нашата препоръка може да предостави основни насоки: